Myspace Bubbles Note Generator




Wednesday, February 9, 2011

stressnye!!!!


hai korng,,
hmmm ary ney,,,aku kna present b.i...kna wt promosi brng,,,huhuhu,,,gelbh giler kt dpn 2..sok quiz fizik,,,arghhh,,,stressnye,,,hmmm tp aku da tips tuk ilngkn stress,,,meh aku konsi ngan korng...

ok yg first ko kna wat ac...kna tidur yang cukup dan teratur. Waktu istirahat yang cukup dapat memberi kesegaran dan membuat kita lebih energik.hmmm toi3,,,pas 2 lakukan olah raga secara teratur, hilangkan ketegangan dengan melakukan aktiviti positif  seperti bermain tenis, jogging, jalan kaki.Cintailah diri anda, maafkan kesalahan anda dan perhatikan kebutuhan anda.Belajar dan berlatih relaksasi, seperti menarik nafas panjang dan relaksasi otot dengan teratur.Pertahankan diet/makan yang seimbang dan teratur.Belajarlah untuk menerima apa yang tidak mungkin dapat diubah oleh manusia.Kerjakan dan selesaikan masalah anda satu persatu, berikan tumpuan didalam menyelesaikannya. Jangan mengharapkan sesuatu dengan berlebihan. Cobalah sesuatu yang baru, misalnya makan ditempat yang baru atau mengunjungi tempat-tempat yang  bersuasana baru.Luangkan waktu untuk diri sendiri. Cari waktu dan tempat yang boleh mendapatkan ketenangan dan privacy.luahkan masalahnya, bincang masalah  dengan teman dekat atau seorang ahli/konselor.Belajarlah untuk lebih rileks, dengan meluangkan waktu untuk melakukan sesuatu yang dsukai.


try la,,,mybe mujrb...hahaha,,,hmm smlm bez la gyut ngan BUDK SUKA KETAWA(BSK),epy giler sembng ngan dia,,,xpenh la sembng smpai 3jm mcm 2,,,hihihihi,,,tp tgh ralix dok gyut,aku dpt msj dri,,,hmm ex 2 la,,,yg dh jd tung owg 2,,,heran gak aku,,,pe hal plk ney,,aku tnye da pew???dia jwb,,,sje,,windu kt awk,,hmm pe mksud dia,,,kn dh da tung,,hmm nk men kyu 3 kew..huhuhu,,n bila last msj dia tulis,,"syng awk sngt2"...arrrrgghhhh,,,pe ney,,klu tung dia thu mcm mna??mti aku!!aku nk reply blik syg 2??hmm xkot,,,twr aty la..

p/s : jom dgr lagu fobia cinta n  
haeng bok ha gil ba rae

0 comments:

Post a Comment