Myspace Bubbles Note Generator




Monday, November 26, 2012

family trip...

assalamualaikum,,,
hai people!!! pe cer beb??
aku da cer,,about my family trip to langkawi...hihihi...
aku g ary kamis minggu lepas,,,22/11/2012...
sajew lah g trip tok taon ney,,n cm na leh pilih langkawi???cuz aku dok dekat ngan jeti kt kola perlis 2,,,2 yang leh merncng nk g sna...

abis jew clas aku ptg 2 kul 4,,,aku trus blik  wang ulu nk kemas brng ckit2,,,aku xbwak bnyk cuz ary 2 aku dh tingai bnyk jgk la bju aku kt umh,,so sruh mak tlong bwakkn la...
d sebbkan trafik unimap yg gilos 2 dok congok depan gat 2 memng aku xleh kuaq la,,,so mak aku la kna mai mek kt wang ulu ney...

then smpai ja kt jeti k.perlis 2,,aku d smbut oleh seorng abang yg agak xtampan,,besa2 shja rupanya,,,
"em adik nk beli tiket??kul 7 jap g??"...aku angguk ja la,,,cuz terkejut jgk la men sergah cm 2 ja...
then dya tnya lg,,"keta 2 adik nk parking ka dak???"...yup nk parking,, dya pon kta"ha xpa,,adik p beli tiket dlu st g abng p parking keta 2..."...aku pon g la kt kaunter tiket yg abg 2 hbaq,,smapi kt ctu da abg 2 plak tnya aku,, "adik dh da tempat menginap kt sna???nk sewa keta x??abg leh bg wira kt adik..."
aku pon jwab lah,,,"ish wira mna muat abg,,abg tgk la td naik cm na,,"
then dya tnya dh 2 nk keta pa...aku ckp la avanza,,dya kta ada,,abg bg 120 ja stu hari,,cm na???
aku pon terpikir plak,,hurm aku pon ckp jap2 tnya mak...
then dya pon kta klu jd jp g mai ckp kt abg,,,
then aku dh selesai beli aku pon g tnya mak,,mak ckp boleh jgk 2,,murah la...then mak la bincng ngan abg 2,,,aku g shoping benda mkn ngan angah lew,,,hihihi

then pukul 7 mlm,,,nek la feri,,,sejuk hingga tulng hitam,,tmbh pulk hujan renyai2,,,ombak xla kuat sngt,,,besa2 jah,,,yg xcited bila feri 2 brgerak si iman la,,,menjerit2 lm feri 2 ha...



then kami smpai lm kul 8.10 cm 2 la,,,standert la sejam klu dri k.perlis 2...then tggu keta sewa 2 smpai then check in kt SUGARY SANDS MOTEL (PANTAI CHENANG)...best tau...smapi 2 rehat2 kan lah dri,,,mkn2,solat yang mna tertinggal kan..
aku mek time siang...bru nmpak beb...


then aku g la pantai kt depan nu,,,mlm kan time 2 so memng cntik la sngt,,,chaya lmpu yg warna warni,,,aku join jp jew bdk2 ney men pasi,,then mate aku pon dh letih aku nek la bilik,,,nk tido kononya,,,hahahaha...padahan nk g bergosip nagn mak,ayah n tok cik aku,,,hahaha....



marah 2 owg ajak balik motel...

then keesokan harinya ary jumaat,,,lepas bdk2 bertiga ney mndi...




then bermulalah perjalanan trip kami,,,first ingt nk g nek cable car tp ujan,,so ayah ckp jom p umah tok tam ang,,ish bila plak aku da adik berdik kt cni ney,,,
sesmpai ja kt ctu aku msok ja aku jmpa baby comey ney,,,so memng aku dok kt ctu la,,,men2 ngan dya 2,,,mak dya xdk p pekan kuah,so tok dya la yg jga...
my mummy n my daddy

comey kan???

due2 comey,,,hihihi

nk jgk si iman ney bergmbq ngan si kecik 2...
dlm kul 11 cm 2 la,,ujan pon cm dh renyai2 kan,,,aku ajak ayah g nek cable car 2,,,ye lah semua owg dh naik,,,aku jew belom ag,,,n punya lah xcited sngt nk naik kan,,owg ckp gayat,tingi pon xkish dh,,,jnji nk g jgk,,,nk nek jgk,,,sekali naik,,,mau xkecut perut aku,,,rsa cm xlekat ja aku lm cable car 2,,,rsa cm nk jtuh jew,,,perghhh,,,pengalaman giler ah,,xsngka aku leh rsa tinngi dri aras laut cm 2...then bila smpai kt atas,,,mcm wow cntiknya permandangan,,,sekeliling laut,,,memng terbaik la...



ary last just shoping2 coklat n brng2 mak aku,,,eh lupew plak,,,jumaat 2 aku jd orng gaji mak aku,,,yew lah angkat pinggan mangkuk mak yg beli berset2 2 bgai,,,giler ah shoping,,,smpai xhingt,,,
hen lm kul 2 cm 2 kami pon nek feri balik,,,blik awai cuz pas antaq aku blik wang ulu,,dpa nk p wang kelian,,,tp bila smpai ja kt perils hujan,,,hahaha,,,memng x ah nk g,,,kih3,,,,
sebelom blik bergmbq dlu kt dataran lang..bnyk gmbq lm anset angah,,so memng xbnyk la aku nk buh kan,,,huhuhu...
okeh ak nk chow dlu,,,t aku blog2 lg,,,huhihihi...daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa






0 comments:

Post a Comment